DAFO gesinimo sistemos
Dideli transporto ir infrastruktūros statybos projektai, miškininkystės, žemės ūkio darbai susiję su daugybe rizikos veiksnių. Sunkiasvorėje technikoje gali kilti gaisras, dėl kurio kyla pavojus darbuotojams, taip pat gali būti sugadinta įranga, sutrikti įmonės veikla. Aukštoje temperatūroje dirbanti technika, degios alyvos, kuras, aplinkoje esančios degios medžiagos, pavyzdžiui, medžio drožlės, pjuvenos, mediena, augalinės atliekos ir jų dulkės – tai rizikos veiksniai. Gaisrui kilus miškų ūkio, žemės ūkio, krovos ar statybinėje technikoje, pasekmės gali būti dramatiškos ne tik pačiai mašinai ar jos operatoriui, bet ir aplinkai, kurioje dirbama. Todėl miško, statybinės ir krovos technikoje montuojamos DAFO gaisro gesinimo sistemos.
Švedijoje draudimo bendrovės reikalauja, kad miškininkystės, durpių ir skaldos ruošos mašinose būtų įrengtos gaisro gesinimo sistemos. Priešgaisrinės apsaugos sistema "Dafo Vehicle" ypač veiksminga miško, krovos ir statybinėje technikoje, ypač ten kur pluoštinių medžiagų derinys su alyvomis ir degalais gali sukelti gaisrus.
“Dafo Vehicle” sistemas lengva prižiūrėti ir papildyti vietoje, tad sumažėja prastovų laikas ir veiklos sąnaudos, ypač kai mašinos dirba atokiose vietovėse.
Didžiausią gaisro pavojų transporto priemonėse kelia varikliai, hidraulinės sistemos, degalai ir elektros instaliacija. Tokie gaisrai plinta greitai, juos sunku užgesinti rankiniu gesintuvu. Tinkamai suprojektuota ir įrengta gaisro gesinimo sistema – greitas ir efektyvus būdas užtikrinti reikiamą apsaugą, kad išvengtumėte nelaimės.
Daugelio metų "Dafo" sukaupta patirtis ir žinios bei daugybė įdiegtų priešgaisrinių sistemų visame pasaulyje tik įrodo šios kompanijos tiekiamos įrangos patikimumą. Dabartiniai sprendimai visame pasaulyje naudojami kaip integruoti sprendimai originalių gamintojų gamybos linijose, taip pat kaip papildomi įrenginiai.
"Dafo Vehicle" sistemos pagrindas – gesinimo priemonė "Forrex", specialiai sukurta variklių gaisrams gesinti. “Forrex” labai veiksmingai gesina degių skysčių, pavyzdžiui, benzino, dyzelino ir hidraulinių alyvų, gaisrus. Sistema sujungia skystų ir sausų cheminių medžiagų savybes, apima unikalius ir specialiai pritaikytus sprendimus ir pasižymi išskirtiniu liepsnos slopinimu bei unikalia apsauga nuo pakartotinio užsidegimo, nes terminio įvykio atveju atvėsina perkaitusias variklio dalis. "Dafo Vehicle" sistemoje yra neslėginis balionas, tad sumažėja sužeidimų ir galimo nuotėkio, kuris paprastai būna slėginiuose induose, rizika.
Gera priešgaisrinė sauga gelbsti gyvybes ir mažina žalą. Norint tai pasiekti, reikia žinių ir kryptingo prevencinio darbo. Pasirūpinkite technikos priešgaisrine sauga įsidiegdami "Dafo" sistemas!
UAB “INTRAC Lietuva” siūlo šias paslaugas:
• Konsultavimas ir priešgaisrinės sistemos parinkimas;
• Apmokymas naudoti "Dafo" sistemas;
• "Dafo" sistemų techninė priežiūra, aptarnavimas ir montavimas.
Speciali miškininkystės ir statybinės technikos gaisrų gesinimo sistema. Montuojama kaip visiškai automatinė sistema su rankinio paleidimo galimybe.
Garsinė ir vaizdinė signalizacija
• Signalinė lemputė ir garsinis signalas suveikia išsikrovus sistemai.
• Rankinio valdymo režimas: gaisro signalizacija įjungiama vairuotojui iš valdymo pulto elektriniu būdu įjungus sistemą arba mechaniškai iš azoto kasetės.
• Automatinis režimas: gaisro signalizacija įjungiama ir sistema automatiškai paleidžiama.
Linijinis šilumos aptikimo kabelis
• Geresnė aprėptis pavojingesnėje zonoje.
• Patvari konstrukcija, tinka naudoti atšiauriomis sąlygomis.
• Greitas reagavimas į gaisrą.
Forrex antgalis
• 100º purškimo kampas.
• Srauto greitis 3 litrai per minutę.
• Purškimo atstumas – maždaug 1,5 metro.
• Ilgalaikį stabilumą užtikrina montavimas tiesiai ant sistemos vamzdžių.
• Patvarus silikoninės gumos apsauginis dangtelis apsaugo nuo antgalio užsikimšimo.
Medžiagos rezervuaras Forrex, SV-K tipo
• Veikia nepriklausomai nuo krypties.
• Išpurškimo metu srauto greitis didelis, o slėgis tolygus.
• Paprastai neslėginiu stūmokliu valdomas rezervuaras, po išleidimo grįžta į neslėginę padėtį.
• Išnaudoja visą medžiagą ir nepalieka likučių.
• Patentuota konstrukcija.
• Atsparus korozijai, patvari konstrukcija.
• Galimi dydžiai – nuo 5 litrų iki 25 litrų.
Forrex medžiaga
• Ypač efektyvi neėsdinanti medžiaga.
• Švaresnė nei milteliai, efektyvesnė už tradicines putas.
• Sulyginama su vandens rūku. Be to, Forrex medžiaga efektyviau apsaugo nuo pakartotinio užsiliepsnojimo ir pasižymi geresnėmis aušinimo savybėmis.
• Impregnuojantis poveikis (prasiskverbia į degančią medžiagą, kad apsaugotų nuo įsiliepsnojimo).
• Susidaranti plėvelė apsaugo nuo pakartotinio užsidegimo.
• Apsauga nuo užšalimo iki -30 ºC.
• Nepavojinga žmonėms.
• Nekenkia aplinkai.
• Nesensta.
• Išpylus lengva valyti – tereikia nuskalauti vandeniu.
• Išbandyta, sertifikuota ir patvirtinta. Valdymo blokas ir signalizacijos pultas.
• Valdomas mikroprocesoriumi, panaudotos moderniausios technologijos.
• Įdiegtas veiklos žurnalas.
• Vidinė baterija autonominiam naudojimui arba kaip atsarginis maitinimo šaltinis. Veikia iki dvejų metų.
• Atsparus elektros trikdžiams, tokiems kaip užvedimas nuo išorinio šaltinio.
• Valdymo pultas gali būti keliomis kalbomis.
• Elektrinis paleidimas, sistemos priežiūra ir bandymai atliekami iš valdymo pulto.
• Darbinė įtampa 9–28 VDC.
• Išbandyta ir patvirtinta dėl EMS.
Įjungimas
• Rankinis paleidimas nuo pneumatinės pavaros (3).
• Automatinis paleidimas nuo linijinio šilumos aptikimo kabelio (8).
• Rankinis paleidimas nuo signalizacijos pulto (5).
Veikimas
Gaisras aptinkamas linijiniu šilumos aptikimo kabeliu (8), kuris perduoda signalą į valdymo bloką (4) į pavarą (3), kuri atidaro azoto kasetę (2). Azoto kasetė sukelia slėgį medžiagos rezervuare (1) iš kurio per paskirstymo sistemą (9 ir 11) bei antgalius (12) 20 bar slėgiu išpurškiama gesinimo medžiaga. Suveikus sistemai, įsižiebia vaizdinė signalizacija(6) ir įsijungia garsinė signalizacija (7). Pavojaus signalas rodomas kabinoje esančiame signalizacijos pulte.
Privalumai
• Galimas rankinis ir automatinis sistemos įjungimas.
• Sistemoje nėra slėgio, dėl to ją lengviau prižiūrėti, aptarnauti ir įkrauti.
• Visos sistemos turi po tiek gesinimo medžiagos, kiek nurodyta SBF 127 (Švedijos draudimo įmonių asociacijos taisyklės), t.y. 3 litrus medžiagos kiekvienam m3 variklio tūrio.
• Efektyvi gesinimo medžiaga, pasižyminti unikaliomis aušinimo savybėmis ir puikiai apsauganti nuo pakartotinio užsiliepsnojimo.
• Tvirtas sistemos dizainas ypač atsparus vibracijoms, šalčiui, karščiui, cheminėms medžiagoms ir mechaniniams pažeidimams.
• Medžiaga gesina ugnį tiek židinyje, tiek bendrai visoje pavojaus zonoje.
• Per antgalius išsiskiria idealaus dydžio lašeliai. Jie yra pakankamai stambūs, kad nenupūstų ištraukiantis ventiliatorius, bet pakankamai smulkūs, kad nesuprastėtų aušinamasis ir inertinis poveikis.
• Pasiteisinęs dizainas – „Dafo“ turi 30 metų patirtį projektuojant, kuriant ir montuojant automobiliams skirtas priešgaisrines sistemas.
• Išbandyta, patvirtinta ir sertifikuota SBF.
• Kiekviena sistema projektuojama ir montuojama griežtai laikantis SBF 127 reikalavimų.
• Sistemą ir jos dalis patvirtino SBF, daugybė draudimo kompanijų ir TÜV. Išbandyta dėl vibracijų, temperatūros ir EMS trikdžių.
Linijinis šilumos aptikimo kabelis
„Dafo“ linijinis šilumos aptikimo kabelis yra mechaniškai atspari ir patikima aptikimo sistema, kuri aptinka šilumą bet kuriame taške per visą savo ilgį. Dėl paprasto įrengimo, kompaktiško dizaino ir nedidelės kainos „Dafo“ šilumos aptikimo kabelis yra puikus pasirinkimas bekelės automobiliams, konvejeriams ir kabelių kanalams. Galima naudoti praktiškai bet kokio ilgio kabelį visos grandinės priežiūrai.
Dizainas. „Dafo“ linijinio šilumos aptikimo kabelio apvalkalas pagamintas iš antipireninio vinilo. Tai užtikrina geras eksploatacines savybes daugelyje montavimo vietų; pasižymi nedideliu drėgmės sugėrimu, geru atsparumu daugeliui įprastų cheminių medžiagų bei puikiu lankstumu žemoje temperatūroje.
Kabelio viduje yra du plieniniai laidininkai, atskirai izoliuoti karščiui jautriu polimeru. Laidininkai yra susukti, kad tarp jų susidarytų slėgis.
Veikimas. Kabeliui įkaitus iki nustatytos temperatūros išsilydo karščiui jautri izoliacija, dėl to susijungia du plieniniai laidininkai ir į valdymo pultą nusiunčiamas elektros signalas. „Dafo“ linijinio šilumos aptikimo kabelio nereikia įkaitinti per tam tikrą ilgį; dėl to jame suderinamos taškinio gaisro detektoriaus savybės ir patogumas aprėpiant visą liniją.
Naudojimas. „Dafo“ linijinį šilumos aptikimo kabelį lengva įrengti ir pakloti taip, kad būtų užtikrintas optimalus veikimas bei puikus aptarnavimas. Aptikimo kabelis paklojamas pavojingoje vietoje ir prijungiamas prie valdymo bloko. Galinis rezistorius užtikrina nuolatinę kabelio vientisumo priežiūrą per visą jo ilgį. Siekiant dar didesnio lankstumo kabelį galima sumegzti. „Dafo“ linijinis šilumos aptikimo kabelis pasižymi puikiomis eksploatacinėmis savybėmis už patrauklią kainą tiek medžiagų, tiek įrengimo atžvilgiu.
Techniniai duomenys:
Korpuso medžiaga | Vinilas, antipireninis |
Laidininkų medžiaga | Plienas |
Vidaus izoliacija | Karščiui jautrus polimeras |
Signalizacijos temperatūra |
Maks. 180 °C |
Aplinkos temperatūra |
105 °C |
Įtampa | 30 VAC / 42 VDC |
Varža |
Maždaug 0,67 omo / 1m |
Matmenys | Ø 4 mm/5/32” |
Patvirtinimai | UL/FM/SBF |
Dalies numeris (pardavimų padalinys) | 55-3253-19 |
FORREX išleidimo modulis, SV-K tipo
Naujasis „Dafo“ patentuotas išleidimo modulis yra visiškai nauja gesinimo priemonių laikymo idėja ir iš pagrindų keičia automobilių priešgaisrinių sistemų projektavimą.
Dėl savo unikalios konstrukcijos modulis tampa visiškai nepriklausomas nuo pakreipimo, iš jo išleidžiama visa gesinimo medžiaga. Ši savybė leidžia optimaliai įmontuoti modulį netgi ten, kur erdvės yra labai nedaug.
Anoduoto aliuminio korpusas leidžia sumontuoti labai estetiškai, nedarant jokių išlygų dėl tvirtumo ar atsparumo aplinkos poveikiui.
Galimi standartiniai „Forrex“ medžiagos modulių dydžiai yra nuo 5 iki 25 litrų. Dizainas taip pat leidžia pasirinkti specialiai pritaikyto ilgio ir tūrio modulius.
Dizainas. Išleidimo modulis gaminamas iš tvirto, raudono anoduoto aliuminio profilio ir turi nuimamą viršų bei dugną. Profilio viduje yra stūmoklis, kuris azoto kasetei įjungus sistemą išstumia gesinimo medžiagą iš sistemos.
Įmontuotas vožtuvas išleidžia likusias suspaustas dujas, kai išleidimo modulyje nebelieka gesinimo medžiagos, taip užtikrinama, kad sistemoje neliktų slėgio.
Dizainas leidžia pasiekti kur kas didesnį srauto greitį lyginant su ankstesniais įprastais sprendimais. Jis taip pat palengvina paskirstymo sistemos projektavimą ir daro ją lankstesnę.
Kuriant šį gaminį buvo panaudota didelė automobilinių priešgaisrinių sistemų patirtis bei patyrusių remonto specialistų žinios. Paprastai slėgio neturintis išleidimo modulis optimaliai pritaikytas lengvai priežiūrai ir pakeitimui lauko sąlygomis.